Semoga Ia Mengukir Senyuman...

Semoga Ia Mengukir Senyuman...
Karya-karya Nazrie Haslieanie

Saturday, May 22, 2010

Masalah! Masalah!

Agak sekian lama tidak mengetak papan kekunci dan mengemas kini blog ini. Banyak masalah yang menimpa. Antaranya, masalah untuk mengemas kini blog ini kerana saya telah menukar template yang 'terlalu' canggih hinggakan saya tidak tahu di mana mahu mengeditnya.

Manakala masalah kemalasan diri yang terlampau juga bagaikan tiada ubatnya. Apabila pulang dari tempat kerja, saya berasa terlampau penat. Masa yang saya ada bagaikan tidak cukup. "Kerja-kerja" yang sepatutnya saya lakukan apabila saya pulang, banyak yang terbengkalai. Tapi sebenarnya itu hanyalah suatu alasan. Saya mungkin hanya melayani perasaan. Ada orang lain yang lebih penat daripada saya. Bekerja di siang hari, apabila pulang terpaksa menjaga anak-anak dan keluarga.

Ya, saya sedang berusaha untuk melawannya. Kawan-kawan juga mesti begitu. Mesti mempunyai daya kental untuk menahan segala perkara negatif yang menghalang kita daripada berjaya. Bukankah kata orang, hendak seribu daya tak hendak seribu dalih?
Ayuh, kita sama-sama bangkit dalam menyelesaikan setiap masalah yang kita hadapi dengan cara kita tersendiri.

Masalah pertama saya sudahpun selesai. Saya terpaksa menukar template blog saya kepada yang biasa-biasa sahaja. Tapi tidak mengapalah, asalkan berfungsi dengan baik. Masalah kedua, saya sedang berusaha mengatur masa saya dengan lebih terurus dan tidak mensia-siakan masa lapang saya. (^^,)V

No comments:

Post a Comment