Semoga Ia Mengukir Senyuman...

Semoga Ia Mengukir Senyuman...
Karya-karya Nazrie Haslieanie

Tuesday, October 12, 2010

Kosong



Saat ini, KOSONG...
Minda saya, KOSONG...
Hati saya, KOSONG...
Poket saya, apatah lagi...juga KOSONG (ha...ha...ha).

Seorang rakan berbual KOSONG (kosong lagi!) dengan saya beberapa hari lepas.
Dia juga seorang penulis. Saya anggap dia sebagai penulis senior. Ya, dia menyatakan keazamannya untuk menulis dengan lebih banyak lagi. Hem...sama seperti saya. Tapi, entah mengapa di saat azam itu berkobar-kobar, ada pula halangannya. Terlalu banyak... halangan yang paling menyesakkan adalah apabila saya TIADA IDEA untuk menulis. Sama seperti luahan sahabat saya itu. Jika ada sekalipun, idea itu hanya berlegar-legar di minda tanpa saya muntahkan pada tempatnya yang sesuai. Aduh, bagaimanakah mampu saya menjadi penulis prolifik kalau begini gayanya? (*walaupun itu bukanlah 'cita-cita' asal saya sejak saya menceburi bidang ini. Alahai... (^^,)V

No comments:

Post a Comment