Semoga Ia Mengukir Senyuman...

Semoga Ia Mengukir Senyuman...
Karya-karya Nazrie Haslieanie

Tuesday, July 13, 2010

Siapakah Jejaka Ini???



Siapakah jejaka ini? Wajahnya nampak ‘cool’. Sememangnya dia ‘cool’. Dia bukan adik saya. Apatah lagi jiran saya. Tapi dia antara penyumbang di dalam buku (buku-buku?) saya. Dia yang saya kenali beberapa tahun yang lalu, menjadi orang yang penting dalam kehidupan saya sepanjang saya berkarya terutama bersama KarnaDya. Cara KarnaDya mungkin sedikit berbeza daripada penerbit lain kerana mereka mahukan penulis sendiri mencari pelukis untuk buku-buku mereka (bagi buku awal remaja). Jadi, kepada para penulis yang sememangnya mempunyai bakat melukis, bolehlah ‘mempromosikan’ hasil penulisan dan lukisan sekaligus. Tapi saya, tahu melukis...Cuma tidak pakar. Saya risau jika saya lukis orang lidi, nanti pokok yang jadi. Maka eloklah saya memberikan pada yang pakar.
Ya, dan dialah orang pakar itu. Namanya Zuar. Dia masih belajar di Aswara. Saya berharap pabila dia habis belajar kelak, dia akan menjadi seperti yang dia harapkan. Saya juga akan turut membantunya apa-apa yang patut. Ini janji saya.
Cuma, apa yang saya kagum tentang anak muda ini
• Dia ada minat yang mendalam.
• Kesungguhan dalam menghasilkan karyanya
• Dia juga akan bertanya sehinggalah dia faham.
• Dia akan berjumpa saya jika dia mahukan penerangan yang terperinci.
• Memberikan pendapat tentang karya saya atau lukisan yang saya minta.
Tapi awas, dia pendiam!...diam-diam ubi tapi berisi ilmu ye...

Dan...perkara yang lebih mengagumkan saya, dia lebih ‘matang’ dalam menghasilkan karyanya. Di bawah ini, saya sertakan dua keping lukisannya daripada buku-buku saya. Kawan-kawan nilailah sendiri ‘kisah’ jejaka yang hangat diperkatakan ini (hahahahaha).


-Tahniah dan jutaan terima kasih saya ucapkan buatnya kerana sudi bekerjasama dengan saya-

terima kasih daun ubi,
kalau boleh kita bekerjasamalah lagi.(^^,)V

No comments:

Post a Comment